В українських школах підхід до викладання англійської мови потребує перегляду, адже навчання часто починається з вивчення граматичних правил, тоді як навички живого спілкування залишаються на другому плані. На це звернув увагу вчитель англійської мови та популярний блогер Віктор Демко.
Педагог пояснив, що процес опанування іноземної мови має бути схожим на те, як діти засвоюють рідну. За його словами, малюки спершу вчаться говорити, наслідуючи мовлення дорослих, і лише згодом у школі знайомляться з граматикою. Натомість у шкільній програмі з англійської мови цей порядок часто зворотний.
Віктор Демко зазначає, що занурення в мовне середовище можливе навіть без поїздок за кордон. Для цього, на його думку, достатньо створити англомовний простір у побуті. Зокрема, він радить батькам вмикати дітям мультфільми англійською мовою, адже для молодшого віку це природний спосіб сприйняття інформації.
Педагог поділився, що навіть давав відповідні рекомендації батькам своїх учнів початкової школи, наголошуючи: діти дивляться мультфільми незалежно від мови, але водночас підсвідомо запам’ятовують слова, інтонації та мовні конструкції.
Навіть не подачка, а насмішка: пенсіонерам доплатять по 50 грн
Відключать світло, газ і тепло: українці залишаться без елементарних умов для життя
"Мінімалка" до 20 тисяч грн: українцям хочуть майже вдвічі підняти оклади
Нові правила переказів: які гроші заборонять переказувати
За словами Демка, подібний принцип працює і в підлітковому віці. Він розповів, що сам удосконалював англійську, переглядаючи серіали мовою оригіналу. Навіть якщо зміст спочатку незрозумілий, мозок поступово адаптується, що згодом полегшує сприйняття мови на слух і використання фраз у розмові. Граматика ж, за його словами, відіграє допоміжну роль — вона важлива для тестів, письма та академічного рівня мови.
Водночас педагог звертає увагу, що шкільна програма в Україні зосереджена переважно на правильності написання та вимови, а не на розвитку комунікативних навичок. Через це учні можуть добре виконувати письмові завдання, але відчувати труднощі під час усного спілкування.
Окремо Віктор Демко згадав і про навчальні матеріали. На його думку, підручники часто містять відірвані від реальності тексти та лексику, яку складно застосувати в повсякденному житті. Натомість розмовні фрази, ідіоми та фразові дієслова, які використовуються у живій мові, залишаються поза належною увагою.
Педагог зазначає, що саме практичне використання мови та вміння спілкуватися мають стати основою вивчення англійської, тоді як правила мають доповнювати цей процес, а не замінювати його.
Нагадаємо, учнівські олімпіади по-новому: школярів попередили про зміни
Раніше ми розповідали, що учні початкових класів складатимуть обов'язкові тести: новий освітній експеримент