В Україні стрімко зменшується кількість годин на викладання історії, тоді як у росії шкільна історична освіта перетворилася на головний інструмент пропаганди. Про це заявив заслужений учитель України, кандидат педагогічних наук Віктор Мисан.

Він наголошує: щоб українські діти розуміли, хто вони є, і чому ця війна взагалі почалась, історія України має стати одним із ключових предметів у шкільній програмі. Для цього потрібно не лише збільшити кількість годин, а й забезпечити вчасне надходження підручників та перепідготувати вчителів з урахуванням нових викликів.

школа

«Маючи такого сусіда, як росія, вчителі повинні знати, як працює їхня пропагандистська машина, й навчити дітей розрізняти правду від брехні», – переконаний Мисан.

За словами педагога, історія, яку викладають у школах росії, сфальсифікована і глибоко викривлена. У ній перекручуються події, факти, та "майстерно" крадеться минуле інших народів – зокрема українців, кримських татар, казахів. Це подається під соусом "втрачених територій", які треба повернути.

Популярні новини зараз

Ракета вбила понад 20 людей у ​​центрі Сум у Вербну неділю: росіяни били по місцю нагородження ЗСУ

"Я не ламав і не тягнув у бус": як військові переконують ухилянтів мобілізуватися

Пікніки навіть не плануйте: синоптик попередив про аномалії погоди у травні

Соцвиплати змусять повернути до копійки: держава погрожує судами - кого зачепить

Показати ще

«Російським дітям нав’язують думку, що Україна – це тимчасово втрачене, але "своє". І це — не просто помилка. Це стратегічне виховання майбутніх агресорів», — пише Мисан.

Школярі на уроці

Поки в росії інвестують у патріотичну пропаганду через підручники, в українських школах години на історію скорочують удвічі, а замість них вводять предмети типу фінансової грамотності чи громадянської освіти. Це важливі теми, але чи доречна така заміна в умовах повномасштабної війни?

Мисан вважає, що Україна програє війну за свідомість дітей, бо не надає шкільній історії належної ваги. І це критично небезпечно:

«Дітям потрібно розуміти, чому Україна незалежна, чому ворог – це росія, і чому свобода коштує так дорого. Цього не навчиш за 1 урок на тиждень», – наголошує він.

Освітянин пропонує конкретні кроки:

  • Збільшити кількість уроків історії України у школах усіх рівнів.

  • Окремо готувати вчителів до протидії дезінформації та історичним фейкам.

  • Своєчасно постачати якісні підручники, які будуть актуальними та перевіреними.

  • Переосмислити змістовий компонент викладання, акцентуючи увагу на сучасних подіях, Революції Гідності, війні з росією тощо.

«Якщо ми не навчатимемо свою історію — це зробить хтось інший. І вже робить», — підсумовує Мисан.

Нагадаємо, "Ми навіть не уявляємо": вчитель розповів про моральний стан підлітків війни

Раніше ми розповідали, що садочки можуть стати бібліотеками та молодіжними центрами: дошкільнят не вистачає

Також, змусять здавати ЗНО після 9 класу: школярам приготували нове випробування