В Україні стрімко зменшується кількість годин на викладання історії, тоді як у росії шкільна історична освіта перетворилася на головний інструмент пропаганди. Про це заявив заслужений учитель України, кандидат педагогічних наук Віктор Мисан.
Він наголошує: щоб українські діти розуміли, хто вони є, і чому ця війна взагалі почалась, історія України має стати одним із ключових предметів у шкільній програмі. Для цього потрібно не лише збільшити кількість годин, а й забезпечити вчасне надходження підручників та перепідготувати вчителів з урахуванням нових викликів.
«Маючи такого сусіда, як росія, вчителі повинні знати, як працює їхня пропагандистська машина, й навчити дітей розрізняти правду від брехні», – переконаний Мисан.
За словами педагога, історія, яку викладають у школах росії, сфальсифікована і глибоко викривлена. У ній перекручуються події, факти, та "майстерно" крадеться минуле інших народів – зокрема українців, кримських татар, казахів. Це подається під соусом "втрачених територій", які треба повернути.
Ракета вбила понад 20 людей у центрі Сум у Вербну неділю: росіяни били по місцю нагородження ЗСУ
"Я не ламав і не тягнув у бус": як військові переконують ухилянтів мобілізуватися
Пікніки навіть не плануйте: синоптик попередив про аномалії погоди у травні
Соцвиплати змусять повернути до копійки: держава погрожує судами - кого зачепить
«Російським дітям нав’язують думку, що Україна – це тимчасово втрачене, але "своє". І це — не просто помилка. Це стратегічне виховання майбутніх агресорів», — пише Мисан.
Поки в росії інвестують у патріотичну пропаганду через підручники, в українських школах години на історію скорочують удвічі, а замість них вводять предмети типу фінансової грамотності чи громадянської освіти. Це важливі теми, але чи доречна така заміна в умовах повномасштабної війни?
Мисан вважає, що Україна програє війну за свідомість дітей, бо не надає шкільній історії належної ваги. І це критично небезпечно:
«Дітям потрібно розуміти, чому Україна незалежна, чому ворог – це росія, і чому свобода коштує так дорого. Цього не навчиш за 1 урок на тиждень», – наголошує він.
Освітянин пропонує конкретні кроки:
-
Збільшити кількість уроків історії України у школах усіх рівнів.
-
Окремо готувати вчителів до протидії дезінформації та історичним фейкам.
-
Своєчасно постачати якісні підручники, які будуть актуальними та перевіреними.
-
Переосмислити змістовий компонент викладання, акцентуючи увагу на сучасних подіях, Революції Гідності, війні з росією тощо.
«Якщо ми не навчатимемо свою історію — це зробить хтось інший. І вже робить», — підсумовує Мисан.
Нагадаємо, "Ми навіть не уявляємо": вчитель розповів про моральний стан підлітків війни
Раніше ми розповідали, що садочки можуть стати бібліотеками та молодіжними центрами: дошкільнят не вистачає
Також, змусять здавати ЗНО після 9 класу: школярам приготували нове випробування