Звичка розсаджувати учнів на певні місця, а не дозволяти самим обирати, де сидіти, досить розповсюджена в українських школах. Студент Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого під ніком timur.y.200 у своєму дописі у соцмережі Threads порушив це питання.
Він висловив нерозуміння того, чому учні не можуть самостійно обирати місця, де їм комфортно, і чому їм нав’язують розташування за списком: "Нещодавно згадався оцей прикол "Сіли всі на свої місця!" Я просто, чесно кажучи, не розумію, що в цьому такого? Чому учень не може сісти там, де йому зручно? Ні, якщо учні постійно щось триндять і при цьому заважають уроку та іншим - це одне. Але якщо дитині комфортніше там, де вона сама обирає сидіти, а не там, де вона сидить за списком?"
У відповідь у соціальній мережі розгорілася досить жвава дискусія щодо традиції розсаджування школярів у класах на визначені місця. Користувачі соцмережі поділилися думками, пояснивши таку практику декількома важливими причинами. Зокрема, вчителі враховують медичні рекомендації, адже деяким дітям необхідно сидіти ближче до дошки через стан здоров’я (частіше за все проблеми із зором).
"Є санітарні норми. Діти низькі на зріст чи з поганим зором мають сидіти не далі третьої парти – якщо вони змінюють місце, якість навчання знизиться Ну і плюс пересідають діти переважно для того, щоб триндіти)".
ПриватБанк блокує картки після чужого списання: клієнти залишаються без грошей та відповіді
До двох діб без світла: експерт попередив, яким регіонам готуватися до тотальних блекаутів
Пенсія подорожчає часом: на українців 60+ чекає великий перегляд правил вже з 1 січня 2026 року
Пенсіонерів будуть рятувати від бідності: як зміниться система виплат
"Жоден класний керівник не розсаджує дітей за списком. Є діти, які за мед. показниками повинні сидіти на певній відстані від дошки. Діти мають різний зріст, тому високі мають сидіти позаду низеньких, там парти вищі. Є навіть таке, що лікар пише: тільки дошка спереду, не можна садити дитину ні в лівий, ні в правий ряди. Ще треба врахувати і таке, що не всі діти спокійні і добре виховані, можуть діставати сусіда, ображати. Є купа моментів, які треба врахувати".
Крім того, багато хто зауважував, що якщо дозволити дітям сидіти там, де вони хочуть, вони будуть весь урок розмовляти.
"Тому що реально ж триндять".
Також вчителі самостійно розсаджують дітей для поліпшення дисципліни та загальної атмосфери у класі.
"Спочатку учні мого класу сиділи як хотіли. Вчителі постійно жалілись на поведінку. Почала пересаджувати. Врахувала санітарні норми, проблеми з зором, низький високий зріст. Врахувала кого краще ближче жо вчителя, кого подалі від дружків і тд. Порушень дисципліни стало в рази менше. Так, діти намагалися сідати як хочуть. Я не дозволяла. Тільки якщо вчитель був не проти їх самовільності я могла не наполягати. Батьки учнів підтримали. Дисципліна стала краща і навчання теж".
"Також, я саджала разом дітей які мвли між собою погану комунікацію. І на уроках же були парні завдання ці діти вчились працювати разом. Таким чином комунікація в класі стала покращуватися".
Раніше портал Знай писав, рентген чи УЗД: куди бігти, коли у дитини пневмонія.
Крім того, ми повідомляли, чому вчителі відмовляються від класного керівництва: які обов’язки покладають за смішну доплату.
Також портал інформував, як інтернет у школі впливає на навчання: серед учнів провели дослідження.