Серед українців розгорілася жвава дискусія щодо складності завдань на шкільних олімпіадах, запропонованих школярам під час першого етапу предметних змагань, які в цьому році проводяться за оновленими правилами. Нещодавно вчителька Катерина Халепа детально проаналізувала результати міського етапу олімпіади з математики для учнів восьмого класу.
Вона зазначила, що 93% учнів-відмінників не змогли повністю розв’язати жодне з олімпіадних завдань. "58% відмінників Києва, які приїхали на олімпіаду, отримали нуль балів", - розповіла педагогиня.
Вона наголосила, що запропоновані задачі не відповідали рівню, передбаченому програмою з математики для школи та значно перевищували його. Тобто для успішного проходження цього етапу олімпіади учням необхідно було проходити додаткові заняття в позашкільних гуртках. Під дописом на платформі Освіта.ua в соцмережі Facebook громадяни активно взяли участь у обговоренні цієї проблеми.
Деякі коментатори висловили думку, що від проведення олімпіад слід взагалі відмовитися. За їхніми словами, надмірно складні завдання лише знижують мотивацію школярів брати участь у подібних змаганнях.
Гороскоп на сьогодні 30 жовтня: увага овнів, енергія раків та прибуток терезів
Зимова субсидія на комуналку: скільки грошей дають на опалювальний сезон
Штормитиме щотижня: Україну в листопаді накриє серія магнітних бур – дати
Пенсію скоротять у чотири рази: кому зі стареньких уріжуть виплати до мінімуму
"Тих олімпіад не має бути.Це пережиток радянщини.Їх давно треба скасувати.Вони нікому не потрібні".
"Олімпіади, конкурси нехай проводять ВУЗи, для того, щоб для себе шукати таланти, як у цивілізованих країнах, а не як совєтському союзі - переможе той "кому треба".
"Олімпіада і конкурс чи квест це різні речі! Із багаторічного досвіду праці із учнями- учасниками олімпіад усіх рівнів вважаю,що завдання обов'язково повинні відповідати шкільній програмі,але виявляти креативність,логічне мислення, вміння аналізувати, проектувати,прогнозувати...У різних класах різні ! Враховані вікові особливості мислення дітей! Інші зовсім вже університетські олімпіади, турніри,творчі конкурси! Учасникам має бути цікаво,а ще справедливо оцінено роботи! Інакше сучасним дітям вони стануть не цікаві і це закінчиться! Виглядає,що все до того йде!"
"Олімпіади морально застаріли для дітей 21 сторіччя. Потрібно намагатись змінювати формат даної активності , щоб забезпечити реальну активність /зацікавленність дітей та зрозумілість для чого вони це роблять і які бонусі у подальшому навчанні отримають. Наприклад олімпіади з іноземної мови прекрасно замінюються міжнародним сертифікатом і зрозуміло куди його застосувати".
Інші коментатори зазначили, що олімпіади і не мають відповідати шкільній програмі. Це більш високий рівень, який допомагає виявити обдарований учнів.
"Навчальним програмам мають відповідати іспити, НМТ, ЗНО. А олімпіади, МАН це інший, вищий рівень і не має відповідати вимогам навчальних програм. Олімпіади і МАН це змога знайти отих обдарованих, талановитих, яких 1-2 на тисячі, а не коли з 300 - 90 є учасниками олімпіади".
Дехто зауважив, що якщо олімпіади не відповідають шкільному рівню, значить, у всіх школах повинні бути гуртки математики для тих дітей, які бажають розвиватися у данному напрямку.
"Якщо олімпіад ні завдання не мають відповідати шкільній програмі, то участь у них мають брати лише учні які відвідують факультативи та гуртки з цього предмету . Тоді навіть в невеликих школах мають бути факультативи або гуртки з цих дисциплін. А то годин мінімум, а вимог по максимуму".
Раніше портал Знай писав, що вчителька влаштувала скандал через зошити школярів: у чому причина.
Крім того, ми повідомляли, що українці пропонують звільнити школярів від домашніх завдань.
Також портал інформував, що у дитсадках запустили нову програму: що доступно батькам та вихователям.