Українка пані Зоряна, відома у мережі під нікнеймом zorianakurylas, звернулася до батьків із важливим запитанням щодо шкільного навчання в умовах війни. У соцмережі Threads вона поцікавилася, чи має право вчитель сварити учня за невиконане домашнє завдання, враховуючи реалії повномасштабного вторгнення, часті відключення електроенергії та загальну психологічну напругу.
Жінка наголосила, що не вважає прийнятним, коли педагог підвищує голос чи докоряє школяру в час, коли діти змушені адаптуватися до нестабільного освітнього процесу та стресових умов. На її думку, вчителям слід проявляти більше розуміння й гнучкості.
Обговорення під дописом швидко набрало популярності, а користувачі мережі поділилися на кілька таборів. Частина українців підтримала пані Зоряну, наголошуючи, що сварити дітей зараз недопустимо, адже психологічне навантаження на школярів надзвичайно велике.
Інші ж вважають, що війна не може бути універсальною причиною невиконаного домашнього завдання, оскільки подібні умови можуть тривати роками. На їхню думку, якщо завдання передбачає читання, вивчення матеріалу чи написання тексту, зробити це можна навіть при мінімальному освітленні чи в більш зручний час.
Навіть якщо є відстрочка або бронь: у ТЦК дали чоловікам 7 днів
Деяким українцям уріжуть пенсії з 1 січня: кому зменшать виплати
Платіжки за світло зростуть: тарифи піднімуть у два етапи
В Україні з 1 січня запровадять нові правила розрахунків карткою
У коментарях українці зазначають, що вчитель не повинен принижувати чи кричати на дитину, проте має право зробити зауваження або поставити оцінку за невиконану роботу. Найважливішим, на їхню думку, є пояснення, що оцінюється не сама дитина, а якість та виконання конкретного завдання.
«Сварити точно не варто, але абсолютно погоджуюсь, коли вчителька записує в щоденник “без дз”. Для мене це сигнал, що завдання треба виконати і нагадати сину про важливість роботи вдома», — пише одна з користувачок.
Інші наголошують, що навіть у складних умовах воєнного стану домашнє завдання залишається необхідною частиною навчального процесу:
«Усі приблизно в рівних умовах через війну. У школі діти не встигають усе зробити, тому мають працювати самостійно. Це нормальна практика».
У дискусії звучить і аргумент про те, що повністю скасувати вимоги до домашніх завдань неможливо, адже це може негативно вплинути на навчальну мотивацію:
«Війна може тривати десятиліттями. Скільки за цей час виросте дітей, які не роблять домашку? Десь пропустити — можна. Але систематично — ні».
Погоджуються з цим і інші коментатори. На їхню думку, вчитель має реагувати спокійно, без підвищеного тону, але все ж фіксувати факт невиконаної роботи оцінкою чи зауваженням.
А що кажуть педагоги? Більшість освітян, які долучилися до обговорення, наголошують: їхнє завдання — підтримати дитину, але й забезпечити навчальний процес. Тому зауваження без агресії, об’єктивна оцінка та діалог із батьками — оптимальний вихід.
Нагадаємо, перехід на шестиденку та навчання літом: школярів очікують зміни
Раніше ми розповідали, що в школах пропонують запровадити нові правила: за що суворо каратимуть
Також, школи посилять заходи безпеки: що варто знати батькам про нові правила