В Україні вперше за 15 років оновили державний стандарт, який визначає вимоги до шкільних автобусів. Новий документ ДСТУ 7013:2024 набув чинності 1 червня 2025 року, а з літа 2026-го виготовляти шкільні автобуси можна буде лише за новими правилами. Транспорт для школярів має стати безпечнішим, комфортнішим і більш сучасним.

Оновлений стандарт передбачає цілу низку змін. Відтепер усі нові автобуси повинні бути обладнані триточковими ременями безпеки, сучасними дзеркалами, відеокамерами, кондиціонерами та системами, що підвищують рівень комфорту й безпеки перевезення дітей. Уперше передбачено також інклюзивність — транспорт має бути пристосований для перевезення дітей у кріслах колісних разом із супроводжуючими особами.

Автобуси, транспорт / фото: Офіційний портал Верховної Ради України

Як пояснюють у Державному автотранспортному науково-дослідному інституті, робота над новим стандартом почалася ще на початку повномасштабного вторгнення, під обстрілами. Фахівці Технічного комітету стандартизації «Дорожній транспорт» (ТК 80) і колектив ДП «ДержавтотрансНДІпроект» працювали над документом, спираючись на досвід США, країн Європи та рекомендації ООН. Мета — створити український стандарт, який відповідає міжнародним вимогам.

Згідно з новими правилами, схема сидінь у салоні зміниться з «3+2» на «2+2», що забезпечить ширший прохід між рядами та полегшить евакуацію дітей у разі надзвичайної ситуації. Розміри сидінь уніфікують для всіх вікових груп, а відстань між ними збільшать для зручності. Кожне місце має бути оснащене ременями безпеки з напрямною лямкою. Для водія передбачено додаткове дзеркало VI класу, яке дозволить бачити дітей у «мертвих зонах».

Популярні новини зараз

Опалення не більше 6 годин на день: правила, які шокували багатьох українців

Мобілізація депутатів та суддів: нардеп поставив крапку у питанні

Пенсіонерам нагадали про 90-денний ліміт: запізнилися – пенсію скоротять

Не пускайте без потреби: коли контролери не мають права заходити у квартиру

Показати ще

Водійка автобуса. Фото: suspilne

Також посилено вимоги до систем обігріву та кондиціонування — тепер автобуси мають бути комфортними і влітку, і взимку. Українські заводи, зокрема «Чернігівський автозавод», «Черкаський автобус», «Богдан» і «ЗАЗ», уже почали адаптувати виробництво до нових стандартів, хоча офіційно перехідний період триватиме ще два роки.

У Міністерстві розвитку громад та територій наголошують, що новий стандарт — це не просто технічне оновлення, а крок до європейського рівня транспортної безпеки. Адже йдеться про щоденне життя сотень тисяч українських дітей, які мають добиратися до школи комфортно й без ризику.

Нагадаємо, батьківські чати забороняють у школах: "Розпалюють ворожнечу і роблять нерви"

Раніше ми розповідали про сварки між батьками та вчителями: викладачка розкрила справжню причину вічного конфлікту.

Також, психолог розповіла батькам, як повернути контакт з підлітком